Met het vertrek van de AR naar de Van Nelle, was de voormalige hoofdlocatie vrij voor de RAW Art Fair. In dit nieuwe jasje is de naam wellicht minder passend en ook de stap naar een volwassen beurs zit nog niet lekker in het pak, uitzonderingen zijn er natuurlijk wel:
Heden toont alvast een teaser van de komende solotentoonstelling van Gracia Khouw,
…en natuurlijk deze nieuwe litho van Charlotte Schleiffert,
Katja Mater en…
…Lieven Hendriks bij Heden.
Alphons ter Avest is vertegenwoordigd door Plaatsmaken.
David Bade bij Kers Gallery, Bob Smit helpt Annelien Kers met guerrilla verkoop.
Jasper van der Graaf bij Rob de Vries
Celine van den Boorn bij Rento Brattinga galerie
detail van Celine van den Boorn
Schilderijen van Jenny Wilson en beelden van Albert Westerhoff bij With Tsjalling
Roberto Fanari bij Galeria numero 38
Sanna Kannisto tussen de Foam editions
Charlie Koolhaas bij Cityscapes Gallery
Rob Bouwman en Vincent Uilenbroek bij MILK
Verder klikken op:
http://trendbeheer.com/2014/02/07/raw-art-fair-2014/
http://www.lost-painters.nl/raw-art-fair-2014/
Of verder buurten op de Object Rotterdam bij Rem Koolhaas op de 44ste verdieping:
Een vloerontwerp van Krijn de Koning, en het uitzicht was..
usual suspect…..you write about what has been established by others. You are lazy to research into new content and make it your voice…..Art critique/ write up is not about parroting.
De kunstbeurzen in Rotterdam zijn het podium voor het verdienmodel voor de commerciële bemiddelaars en kunstenaars. Dat was altijd zo en is nu niet anders.De beurzen zijn Ingebed in het neoliberalisme en lijken afgezet tegen de bezoekers aantallen van de beurzen succesvol. De totale omzet zal de mate van het succes zichtbaar maken. Er waren twee nieuwe strategieën in Rotterdam: Silent City van Rob Sweere en Momart. Ja, gepresenteerd in de periferie maar in mijn beleving van essentieel belang.